Orgasmus je tabu. A nebo ne?

5. července 2018 v 13:57 | Jeife |  Já a svět

Asi měsíc před tím, než jsem se rozhodla číst tuhle knížku se mi přihodila zajímavá věc. Seděla jsem v učebně, spolu s dalšími studentkami. Z druhého konce učebny se ozvalo slovo orgasmus. Najednou šum v třídě utichl a všechny studentky se otočily směrem, ze kterého to slovo zaznělo. V jejich tvářích jsem viděla pohoršení, nepochopení, místy až znechucení …Co se ostalo, že je něco tak přirozeně krásného vnímáno tímto způsobem? Rozhodnutí vybrat si právě tuhle knížku tedy nebylo náhodou, chtěla jsem je pochopit a vědět víc.

https://obalky.kosmas.cz/ArticleCovers/182/091_bg.jpg

Knížka Michela Odenta mi pomohla lépe pochopit fyziologické procesy, působení hormonů a historický vývoj zásahů do porodu a období po něm. Nechybí v ní také zajímavé výsledky studií, trocha mytologie, srovnání člověka se zvířetem a v neposlední řadě i trocha etymologie.
Michel Odent v knize hovoří o pocitu zahanbení a studu který začíná už u odborných názvů pohlavních orgánů. Stydké pysky, ohanbí … Opravdu se máme za co stydět? I samotný orgasmus zůstává věcí, o které lidé neradi mluví. Ze strany žen bývá často spojen s pocitem něčeho zakázaného a sobeckého. U mužů jsou odchylky v jeho dosažení spojovány s pocitem selhání a méněcennosti. Dlouhá staletí byli lidé ovlivňováni církvemi, pak přišlo 20. století a počet věřících v České Republice výrazně klesl. Tabu týkající se orgasmu se ale často dědí dál …
Stejně tak je to i s kojením. Kojící žena často není okolím pochopená, ani podpořená. Kolem kojení je šířeno mnoho mylných informací, často i zdravotníky. Například kojení po 3 hodinách, nebo nutnost zavádění příkrmů v 6. měsíci z důvodu nevhodného / nedostačujícího složení mléka. Souvislost erotického vzrušení a kojení je pro většinu lidí nepochopitelná a zvrácená. Kontakt matky a dítěte je často omezován, ať už jde o minuty po porodu, nebo kojenecké období. Ošetření fyziologického novorozence na břiše matky je výjimkou, stejně jako opravdu nepřerušený bonding. Z generace na generaci se dědí doporučení "a hlavně ho moc nechovej, ať ho nerozmazlíš". Kde se stala chyba, proč necháváme děti vybrečet a proč usínají často samotné? Máme strach z neuposlechnutí autority, strach z budoucnosti, strach dělat to jinak …
Zaujala mě část knihy obsahující studie, nejvíce studie z Dánska zkoumající vliv anestezie na kojení. Jednoduše řečeno, čím více bude bolest utlumena, tím nižší je šance, že bude žena kojit. Vidím zde souvislost mezi bolestí a vztahem k dítěti i kojením. Překvapila mě informace, že člověk není jediným tvorem, který se páří pro své potěšení i mimo plodné období. Ten fakt, že lidé, opice a delfíni jsou si v mnohém podobní.
K zamyšlení mě vedla i informace o otci u porodu. Na začátku knížky je otec zmíněn jako možná překážka v reflexním vypuzení plodu. V závěru knížky je jeho role popsána jako podpůrná. Přesvědčení, že žena potřebuje podporu, protože to sama přece nemůže zvládnout. Na toto přesvědčení navazuje humorný, ale velmi trefný "Dopis Johnovi". Ten i zdravotnicky nevzdělanému čtenáři dává informaci o tom, jak to s tou podporou při porodu vlastně může být. Michel Odent ve své knížce píše i o hormonálním koktejlu lásky a lásce jako takové. Myslím, že pokud přítomnost partnera vyvolává v ženě produkci tohoto koktejlu lásky, neměl by být partner u porodu překážkou. Na druhou stranu, pokud mezi partnery není vztah ideální a dochází k vyplavování například stresových hormonů, chápu, že přítomnost partnera může porod negativně ovlivnit.
Zaujala mě kapitola, kde se Michel Odent zabývá původem slov a naráží i na oblíbené slovní spojení zdravotníků, které se vyskytuje nejen v českém jazyce- "odrodit ženu". Zajímavé je srovnání Číny a Ruska. Čínština, která používá pasivní sloveso pro porod je jazykem v zemi, kde je vysoké procento císařských řezů. Oproti tomu ruština používá aktivní sloveso rodit'sa a procento císařských řezů je v Rusku v porovnání s Čínou menší. Myslím, že mezi jazykem a sebedůvěrou žen je značná souvislost.
Odrodit ženu, tímto slovním spojením se žena dostává do pasivní role. Jakoby snad celých těch 9 měsíců byla jen teplou schránkou na dítě, o kterém následně rozhodne systém autorit. Jakoby ona a celé její tělo automaticky nebylo dokonalé a nebylo schopné porodit bez zásahu! Mrzí mě, že tohle slovní spojení slýchám i mezi studentkami a zaráží mě, že ze stran vyučujících je tolerováno. Rozdíl mezi "odrodit" a "asistovat ženě při porodu" je podle mě pro změnu k lepšímu zásadní. Ale abych nepsala jen o zdravotnících, musím říct, že vídám i mnoho žen, které mají přání být odrozeny. Hluboko v nich je zakořeněná nedůvěra sama v sebe a odmítnutí svého těla. Zodpovědnost za své zdraví a tedy i za svůj porod raději přenechají jiným. (Není se čemu divit, předání zodpovědnosti do rukou druhých je časté i mimo zdravotnictví.) Neobtěžují se zjistit si základní a mnohdy i zásadní informace. Důvěřivost, strach odmítnout.
Překvapila mě úvaha o eklampsii. Michel Odent zde vidí souvislost mezi nedostatkem makroživin a rozvojem eklampsie. Tahle myšlenka mě zaujala v nejbližší době chci zjistit víc.
Souvislost mezi aktivitou neokortexu a nepostupujícím porodem je oproti tomu už dobře známá. Neokortex je stimulován nutností myslet, přesností, nutností se přesouvat (podvědomí - nebezpečí - nutnost zastavit porod a utéct), světlem a pocitem ohrožení. I přes známost této souvislosti není možné sepsat anamnézu před začátkem porodu. Rodící ženy se přesouvají, netlumené světlo na porodním sále není výjimkou. Vznik pocitu ohrožení je podpořen neznámým prostředím a lidmi, polohou na zádech a neinformovaností. Tahle kniha mi poskytla mnoho nových informací a vzbudila ve mně zájem o výsledky studií. Zároveň se mi při jejím čtení vybavovaly příběhy žen a mnoho otázek. Snad na své otázky jednou najdu odpověď …

A co vy, dokážete o orgasmu mluvit? Nebo raději děláte, že jste neslyšeli a jdete dál? :)
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Magicmax Magicmax | E-mail | Web | 5. července 2018 v 14:10 | Reagovat

Za mně pěti hvězdičkový článek, Jeife!
Taky mi příjde divné, že o něčem tak přirozeném a s čím mají lidi kladný vztah, že je to tak odmítáno! Lidi, je to ve výchově. Věc nemusí být špatná, ale můžeme se k tomu tak chovat :/
"Tahle kniha mi poskytla mnoho nových informací..." Já jsem rád, že i když je článek ohledně něčeho sexistického, tak je inteligentní a nebo totálně upřímně a mnohem přesněji: člověk neodejde s chutí si vyhonit ale obohacen novými informacemi! :-)

2 Andrej Andrej | E-mail | Web | 5. července 2018 v 14:57 | Reagovat

Jeny, líbí se mi, že můžeš spojit studia s něčím tak přirozeným, jako je orgasmus, který já osobně považuji za veliký dar od přírody pro náš život :-) Díky za zajímavé postřehy :-)

3 hotmail hotmail | E-mail | Web | 6. července 2018 v 5:44 | Reagovat

Excellent!

4 Tereza Outcry Tereza Outcry | Web | 6. července 2018 v 14:39 | Reagovat

Přiznám se, že některé názory mi přijdou přitažené za vlasy, protože jim asi moc nevěřím. Například podpůrná funkce otce. :-D Ale to je jen můj názor. Jinak ta kniha vypadá skvěle. Ráda bych si ji i přečetla, protože z Tvého popisu se mi líbí. :-)
Já orgasmus vnímám jako normální věc, která je součástí mého života. Je jasné, že si o tom nepovídám s babičkou, ale s partnerem o tom mluvíme a taky si vyměňuji názory s některými z kamarádek. :-)

5 Leník Leník | Web | 6. července 2018 v 20:57 | Reagovat

Velmi zajímavě jsi to napsala! Je to skvělý článek na zamyšlení :-)

6 supice supice | E-mail | Web | 8. července 2018 v 10:42 | Reagovat

To mi připomnělo, když jsme se jednou s kamarádkou dívaly na videa porodů. Našly jsme všemožné porody (v nemocnici, ve vaně apod.) a toho povyku a lidí kolem. A pak jsme narazily na video, na kterém byla nějaká afričanka, seděla sama u chýše a za chvíli z ní vylezl malý uzlíček. Naprosto věděla, co a jak má udělat a miminko po chvíli úžasně spokojeně sálo z jejího prsu. Vypadalo to jako naprostá brnkačka. Myslím, že se v některých oblastech máme od "primitivních" národů, my jako "primitivové" hodně co učit;)

7 Barbara Barbara | E-mail | Web | 8. července 2018 v 22:06 | Reagovat

Nevím, zda o tom dokáži mluvit, možná tak ve své havě.
Popravdě se orodu bojím, sice ještě nejsem těhotná  nějakou dobu nebudu, ale pomyšlení na to, že jednou budu rodit...

8 Donyka Donyka | E-mail | Web | 10. července 2018 v 20:42 | Reagovat

Wow, jen z tvého článku mám chuť si tuto knihu koupit, a to bych o ní v knihkupectví vůbec nezavadila.

Každopádně já osobně o orgasmu dokážu mluvit nahlas i dokonce s kolegyněmi. Když to slovíčko slyším, rozhodně nejsem pohoršena a zapojuji se k debatě. Popřípadně přidám zkušenosti :D

9 Charlie Charlie | E-mail | Web | 11. července 2018 v 22:21 | Reagovat

Naprosto chápu, jak se musela slečna cítit, když se na ni všichni otočili :D Mluvit o orgasmu obecně mi problém nedělá, horší je to v té osobní rovině.

10 Lucka Lucka | Web | 15. července 2018 v 20:35 | Reagovat

Tohle je velmi zajímavý článek, popravdě jsi mě docela naladila k tomu, abych si knihu koupila, protože mi přijde zajímavé podívat se na věci z druhé strany. Já osobně o orgasmu či sexu obecně moc nemluvím, ne ovšem kvůli studu. Osobně mi přijde, že je to prostě intimní zážitek mezi partnery a neměl by se šířit dál, ani s kamarádkami o takových intimních věcech nemluvím, tedy ne o těch mých osobních. Jinak nemám problém se o podobných tématech bavit. :-)

11 jmenuju-se-sacharin jmenuju-se-sacharin | E-mail | Web | 16. července 2018 v 16:27 | Reagovat

Skvělý článek. Orgasmus není sprosté slovo a knížku si asi pořídím... díky. :-)

12 Šíša Šíša | E-mail | Web | 18. července 2018 v 12:32 | Reagovat

Já jsem v tomhle řekla bych celkem otevřená. Ani doma jsme neměli nějak velký problém se o tom bavit, v dospívání jsme se mohli na cokoli zeptat a naši rodiče chápou, že je to přirozené. Někdy mi přijde škoda, že spousta žen, natož mužů vlastně neví, jak ženské ústrojí vypadá zevnitř, jak funguje...

13 ♰Kanatoshiya★HizakiKaya♰ ♰Kanatoshiya★HizakiKaya♰ | E-mail | Web | 18. července 2018 v 21:54 | Reagovat

To by mne nebavilo

14 uzoyumwadnow uzoyumwadnow | E-mail | 24. července 2018 v 2:42 | Reagovat

http:/// - .ankor <a href="http:///">.ankor</a>

15 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 28. července 2018 v 14:21 | Reagovat

Mluvit asi jenom s lidmi ke kterým mám důvěru, ale s odborníky (lékaři a zdravotním personálem) o tom můžu mluvit otevřeně i když je osobně neznám. Pro ně je to součást jejich práce a nebudu si to sobě i jim stěžovat, kdyby byl problém. :-D

16 Akim Akim | E-mail | Web | 30. července 2018 v 10:41 | Reagovat

Já mám někdy dokonce dojem, že se tabuizuje ženská sexualita jako taková. Jako kdyby žena nemoha mít chuť na sex, ať už s partnerem, nebo sama. Uznávám, že žena má mít nějaké své tajemství, ale tvářit se, jako že ženy ne°ukají a nemasturbují mi přijde směsná. Přitom orgasmus a především ten ženský je něco tak mocného a krásného, navíc lidsky přirozeného. Proč jsme se to naučili hanět? Proč se za to má žena stydět? Nechápu.

Moderní lékařství absolutně změnilo kompletní proces porodu. Žena není vnímána jako rodička, ale jako pacient a porod už není darem přírody, ale je to choroba, která se musí "vyléčit". Miliony hadiček a přístrojů atd. Spousta přirozených procesů jako je třeba vzájemný vtisk matky a novorozence se poté naprosto opomíjí. A to je jen příklad. Kdysi jsem viděl zajímavý dokument "Orgasmický porod," ve kterém je krásně zobrazeno, že to vše lze vykonat postaru, přirozenou cestou. Netvrdím, že bychom se měli na moderní porodnictví zcela vykašlat, ale naprosto zanevřít na základní přírodní procesy je taky na hovno (dámy prominou). :-D Inu, tak dlouho se učíme chodit o berličkách, že u to bez nich asi neumíme. :-?  :-(

17 jsemucitelka jsemucitelka | Web | 30. července 2018 v 11:37 | Reagovat

Celá tahle tematika u hodně lidí vzbuzuje pohoršení. Já osobně nemám problém o tom otevřeně mluvit, ale vybavuji si situaci, jak jsem na gymplu jednou kamarádkám řekla, že ona mu ho vykouřila a u stolu bylo najednou trapné ticho... :-D
Mám právě docela ráda, když tyhle věci dokážou lidé řešit otevřeně, člověk se pak i docela dost dozví.

18 Magicmax Magicmax | E-mail | Web | 30. července 2018 v 15:58 | Reagovat

Já ti gratuluju k přední straně Blog.cz! :) Tu titulku si zasloužíš, Jeife! :-)

19 Eliss Eliss | Web | 30. července 2018 v 20:08 | Reagovat

Tabu by to rozhodně být nemělo, protože jde o velice krásné životní okamžiky :-)

20 BG BG | E-mail | 30. července 2018 v 21:34 | Reagovat

Mluvit o sexu se bojí jen puritáni. Souhlasím s Ellis, že jde o výjimečný prožitek. Aspoň tedy pro mě. Samozřejmě se nehodí o něm mluvit všude, ale sex, byť jako intimní záležitost, je pořád záležitost lidská a nic lidského nám není cizí. :-)
Ale jelikož ženský orgasmus prakticky neznám, tak mám takovou hloupou otázku a nevím, koho bych se měl zeptat. Je to spíš taková obecná věc. Přiznám se, že až doposud jsem spojoval orgasmus s ejakulací. Ale asi to nebudou úplně ty samé věci, že? Budu rád, když to s někým proberu, ve vší slušnosti ovšem. :-)

[16]: To, že se lidi o sexu stydí mluvit, je zase jiná věc. Vypadali by před ostatními jako blázni. Proto mi přijde dost zvláštní, když se někdo stydí přiznat, že se mu líbí to a nebo ono.

21 stuprum stuprum | Web | 31. července 2018 v 1:53 | Reagovat

Nejradši mám magická slova jako tabu nebo totem. Protože nevím, co znamenají.

22 Lux Lux | Web | 31. července 2018 v 3:24 | Reagovat

Vše má základ ve výchově. Za mých rodičů vyrůstajících v komunismu se o těchto věcech prostě nemluvilo, vždyť i hendikepovaní byli schovávání. Mně naopak už přijde normální mluvit. Někdo mi řekl, že je to tím, že jsem zdravotník, že je to pro mě běžné a že nejsem stydlivá. O stydlivosti bych polemizovala, ale je fakt, že o sexu dokážu mluvit i s relativně cizími lidmi. Je to přirozené. Nestydím se ani odhalovat v rámci mezí slušnosti - tj. do plavek/spodního prádla. Spousta lidí má ale problém i s tímto.

23 Janina Janina | Web | 31. července 2018 v 9:40 | Reagovat

Všechno co je psané v tomhle článku patří mezy normální lidské potřeby atˇ už ženy nebo muže ;-) .

24 Čerf Čerf | E-mail | Web | 31. července 2018 v 10:59 | Reagovat

Nedělá mi problém věcně mluvit o podobných tématech, jen - na rozdíl třeba o počasí nebo o ceně rohlíků - nezapřádám podobné rozhovory na potkání :-).

25 degenwow degenwow | 31. července 2018 v 13:56 | Reagovat

jen co se týče začátku,

mohli se i otočit z jiných důvodů,
jako třeba, (i co se týče názvů těch věcí), že to jsou naprosto intimní věci,

každého člověka,

a i když se nemá někdo za co stydět,
neznamená to, že to má všude ukazovat
nebo o tom mluvit.

je to čistě privátní věc
každého jedince, a z toho důvodu
možná není uplně pravděpodobná
realizace otevřenosti až v přehnaných úrovních.

Samozřejmě co se týče zdraví apod,
to všechno samozřejmě,
a i porodů samosebou,

ale jinak když je vše jak má
o tom fakt podle mě ani neni třeba mluvit,

protože každej člověk svý tělo zná.

A otevírat nebo prolamovat
tyhle formy tabu, neni uplně přirozené
a podle mě ani správné,

neboť to je fakt jen o jednom člověku
příp. o dvou,

a ne o skupině otevřeně probírajíc
tyhle věci.

to by se pak krapet ztrácelo celkem nutné soukromí ve spojitosti s láskou samotnou. Ta neni sharována mezi ostatní, je jen mezi dvěma.

Individuální problémy samozřejmě
je dobře řešit nebo hledat řešení.

Tohle co tu píšu je jen v případě,
že je vše ok a neni to třeba řešit,

v těch chvílich to moc nechápu,
když by to kdokoliv řešil.

26 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 31. července 2018 v 14:45 | Reagovat

To zní jako velmi zajímavá a obohacující kniha.

27 Jeife Jeife | E-mail | Web | 31. července 2018 v 20:35 | Reagovat

[4]: Pokud uvěříš, že podporu potřebuješ ... :)

[6]: Nejen od lidí z Afriky, ale i od zvířat se máme co učit :)

[7]: Před 5 lety jsem říkala to samý. Porodu jsem se bála. Taky jsem neznala nic jinýho, než příběhy o bolesti a o tom, že se to nějak musí přetrpět. Není tohle i tvůj pohled? Vážně máš dost informací i z druhého pohledu? :)

[10]: Souhlasím s tebou, že šířit intimnosti zažité s partnerem mezi přátele je hloupost. Ale mluvit za sebe a o sobě před přáteli, to mi přijde vpohodě :)

[12]: A spousta mužů celej život nerozezná poštěváček od ústí močové trubice ... :D ano!

[16]: Odpovědi na spoustu tvých otázek najdeš v knížce :) I o tom, proč se z toho tabu udělalo :)
Souhlasím s tebou, ženy si porod v dobré víře nechaly ukrást :)

[18]: Díky :)

[20]: Když poznáš, budeš chtít víc :) Ženský orgasmus se většinou odehrává bez znatelné ejakulace. Některé ženy mají to štěstí, že možnosti ejakulaci/mokrý orgasmus objeví samy, některé mají štěstí na šikovného partnera. Spousta žen, které mokrý orgasmus nezažily v něj neveří :) Ejakulace se může odehrát i těsně před nebo po orgasmu. Často nejdou ruku v ruce :)
Pokud chceš delší odpověď, v menu nelezneš kolonku "zpráva autorovi" :)
Je fakt hezký vidět, že se muži zajímají, palec nahoru :)
Přikládám odkaz na článek "Jak lízat mušličku" ... třeba se ti bude hodit
https://www.pribehsrdce.cz/jak-lizat-muslicku-kouzelny-pruvodce-pro-pokrocile/

[21]: V tomto případě ti doporučuju použít encyklopedický slovník češtiny. Svou neznalost s ním můžeš proměnit na znalost :)

[22]: A proč jen do plavek? Snad neskrýváš pod nimi to, co máme všichni? :)

[25]: Víra je důležitá věc. Pokud tomu věříš, věř dál. V životě se mi hodně osvědčilo mluvit sama za sebe. Ne že je něco špatné, ale že mi to přijde špatné :) Vyhneš se mnoha konfliktům, hodně štěstí :)

28 F R A N F R A N | Web | 31. července 2018 v 21:22 | Reagovat

Je mi teprve patnáct, takže moji kamarádi jsou samozřejmě v pubertě a je těžké to posoudit, ale já se svými kamarádkami o tomhle a podobných tématech mluvím úplně bez problémů. Když jsem přišla na školu, kde jsem teď, styděla jsem se mluvit o čemkoliv intimním, jenže pak jsem se skamarádila s holkou, které to přišlo úplně normální a brzy jsem to tak začala vnímat také. Bavíme se s kamarádkama, občas i s kamarády o poměrně dost věcech a úplně v pohodě. Jasně, často si děláme srandu, občas při hodinách dojde na hihňání, kdykoliv se něco takového zmíní, ale mezi mými vrstevníky (aspoň mezi těmi, co znám) je to brané jako normální věc a rozhodně ne jako něco špatného.

29 Maggie Veggie Maggie Veggie | Web | 1. srpna 2018 v 14:03 | Reagovat

Předně musím pochválit velmi pěknou a odbornou stylizaci článku. Opravdu jsem se do něj s chutí začetla a dal mi dobré informace týkající se porodů. Jinak můj názor na neustálé šíření tabu týkající se lidské sexuality je asi tento: Z vlastního pohledu i z vlastních zkušeností moc dobře vím, že orgasmus je naprosto přirozenou součástí života. Bez něj by to jaksi nebylo ono. Vím, že ne každá žena je schopná orgasmu dosáhnout. Otázkou je nakolik je tato neschopnost dána zdravotně či jak velkou roli hraje psychika, sebepojetí a přístup sama k sobě. Orgasmus by měl jít samozřejmě taky ruku v ruce s láskou, ale to není možné vždy. Na jednu stranu je toto téma veskrze intimní a na druhou se kolem něj vytvořil docela slušný biznis. Myslím si, že tu správnou cestu sám k sobě či svému partnerovi by si měl utvořit každý sám a nenechat se omezovat konvencemi ani okolím. Příroda zůstane vždy přírodou, ať už se člověk snaží to popřít sebevíc.

30 Annie Annie | Web | 1. srpna 2018 v 20:57 | Reagovat

Podle mě nemá muž u porodu co dělat... to je ženská záležitost. To rači sestru, matku, jeho sestru, klidně i tchýni, ale ne chlapa...
O svých intimních záležitostech mluvím  velmi nerada krom asi dvou osob.. jsem ostýchavá docela a to už nejsem nejladší..

31 Sugar Sugar | Web | 1. srpna 2018 v 22:53 | Reagovat

Máš už za sebou porod? Víš, prvorodička opravdu potřebuje podporu a rady, kdy co. V té agonii a bolesti je to spíš opravdu pasivní úkon než cokoliv jiného. ;-) Až budeš na porodním sále, ucítíš to. O orgasmu v klidu mluvím. A o kojení taky. Nevidím na tom nic skandálního.

32 degenwow degenwow | 2. srpna 2018 v 9:51 | Reagovat

[30]: ale vždyť, ... pokud je to přítel, manžel, budoucí otec, ... kde je problém? vždyť ty dva se musejí znát tim pádem celkem dost?

33 degenwow degenwow | 2. srpna 2018 v 9:52 | Reagovat

[27]: nevim, co to má společnýho s vírou, já to jen myslel tak, že člověk potřebuje a má mít určitou úroven kompletní intimity, soukromí, a rozhazovat a bořit tydle formy tabu nemusí být vůbec správné (pokud jde jen o tlachání a nikoliv řešení jakéhokoliv problému, kde samozřejmě je, jak už bylo zmíněno, pomoc na místě a potřeba)

34 Mánička Mánička | E-mail | Web | 3. srpna 2018 v 17:01 | Reagovat

Osobní a tajné jsou tak blízko k sobě, že někdy je linka vymazána, takže křičet o jejich osobních věcech nepomůže vyřešit jejich problémy. Osobní by měl být osobní, a je lepší se pokusit najít odpověď v tandemu se svým zvoleným.

35 Natas Natas | Web | 4. srpna 2018 v 6:54 | Reagovat

Bavila jsem se s jedním známým, který je shodou okolností fotografen aktu a erotiky. Některé jeho modelky se mu svěřují a ve výsledku málokterá z nich prožívá orgasmus, doma mají chlapy, kteří vyžadují sex prioritně pro jejich osobní ukojení a partnerka je jim jedno. Bohužel.

36 nudistka nudistka | Web | 4. srpna 2018 v 6:55 | Reagovat

Orgasmus se podceňuje a pravdou je, že prožít si jej je pomalu malý zázrak. Některé ženy svoje tělo nepoznají, co je život dlouhý a jiné to mají každý den.

37 JojO JojO | 5. srpna 2018 v 19:54 | Reagovat

Tohle téma mě dost zaujalo ... Je pravda, ze dneska uz se o prirozenych a zcela normalnich vecech mluvi jako o necem pohorsujicim, o necem, za co bychom se meli stydet .. Kniha mě ve tvém podáni a o tom, jak jsi psala o porodu také donutila se zamyslet nad hodně věcma .. snad i uvažuji, že si ji přečtu, někde vypůjčím .. Tohle jsou věci, o kterých se běžně nemluví a jsem ráda, že se ještě najde někdo, kdo o tom dokáže otevřeně a upřímně mluvit - v tomhle případě psát.

38 stuprum stuprum | Web | 8. srpna 2018 v 17:42 | Reagovat

Orgasmus je fajn a nejvíc si ho užiješ, když obrábíš nafukovací pannu. :)

39 denikpotvory denikpotvory | Web | 8. srpna 2018 v 21:16 | Reagovat

já na tom pořád pracuju, důležitý je mít rád sám sebe a když se něco protějšku zásadního nebude líbit tak páá..co jinýho taky s ním :D

o orgasmu se dokážu bavit normálně, myslím, že je to i důležitá věc v našem životě, kdy hlavně poznáváš sama sebe a zjišťuješ co máš ráda..jinak děkuju za tip, už vím co budu číst dál :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama